לכל בעלי המקצוע (שונים ככל שיהיו) יש לפחות דבר אחד במשותף: כולם רוצים לעבוד! פניות איכותיות ולקוחות מרוצים, הינם תוצר של פרסום מדויק הנשען על אסטרטגיה שיווקית. בעת שאתם בוחרים שלא להשקיע בשיווק, אתם במידה רבה מעבירים למתחרים שלכם לקוחות ועבודה שהיו יכולים להיות שלכם. שיווק איכותי מותנה אמנם בהשקעה של זמן וכסף, אך פירותיו המתוקים שווים ומחזירים את ההשקעה. אז מה תוכלו לעשות בכדי לשווק את עצמכם ולהעלות בקרב קהל היעד שלכם את המודעות אליכם?
איך תוכלו לשווק את העסק הירושלמי שלכם?
- פרסום בפורטל עסקים – דרך השיווק "הקלאסית" – הפשוטה, המהירה והנוחה ביותר, היא לפרסם את העסק בפורטל עירוני-מקומי. לדוגמא: מאחר והעסק שלכם מיועד לתושבי ירושלים, תוכלו לפרסם אותו ב"ירושלים לעסקים". לקוחות נוטים לחפש בעלי מקצוע בפורטלים שכאלו, משום שמרוכזים בהם מיטב אנשי המקצוע ממגוון תחומים: חשמלאים בירושלים, דרך אדריכלים בירושלים ועד רואי חשבון. הפלוס האדיר הוא שגם אם משתמש נכנס לפורטל בכדי לחפש שירות שאינכם מציעים, אתם עשויים לזכות בחשיפה ("הו, גם יש כאן שמאי מקרקעין. אשמור את המספר").
- נוכחות ברשתות החברתיות – ב-2021, לא באמת צריך להציג בפניכם את הרשתות החברתיות, ובטח שלא צריך להסביר לכם מדוע חשוב שתהיו נוכחים בהן. אמנם ישנן מספר רשתות, אך אלו שכדאי בעיקר להפגין בהן נוכחות עקבית הן facebook ו-instagram. היתרון הגדול הוא שתוכלו לפרסם בהן בצורה אורגנית בחינם! פוטנציאל החשיפה ויצירת לידים איכותיים שחלקם יהפכו לקוחות? אינסופי.
- אתר תדמית מרשים – אי אפשר לדבר על איך עסקים ירושלמים יכולים לקדם את עצמם, מבלי לדבר על אתר תדמית – מקצועי ומרשים. כל בעל עסק צריך להתגאות באתר בית שתכליתו לספק מידע אינפורמטיבי-ראשוני לקהל המתעניינים. כשאדם המעוניין בשירות מסוים ישווה בין כמה אנשי מקצוע, סביר והוא יבחר להמשיך לשיחת טלפון/הצעת מחיר עם אלו שיש להם אתר ובו מידע קצר על שירותיהם, תמונות, סרטונים ועוד. אז איך אתם תרצו לשווק את העסק שלכם?
גישות שונות לשיווק – שיווק אקטיבי ופסיבי
תכלית השיווק היא לפרסם אתכם, כך שבעת שירושלמי יחפש שירות או מוצר כמו אלו שאתם מציעים, הוא ייחשף אליכם. ישנן צורות רבות לשיווק – חלקן אקטיביות ואילו חלקן פסיביות יותר. לדוגמא: ישנם בעלי מקצוע בירושלים שמאמינים בשיטת שיווק של "מפה לאוזן". בשיטה זו, בעל העסק פאסיבי לחלוטין - הוא לא נוקט בפעולה שיווקית-אסטרטגית שמטרתה להוביל אליו לידים ומכירות. נטל השיווק? על הלקוחות המרוצים שמפיצים את שמו בקרב מכריהם. מדובר על שיטת שיווק לגיטימית, אך האם באמת תרצו לבסס את השיווק שלכם אך ורק על טוב לבם של הלקוחות?
שיטת שיווק אקטיבית מנגד, מאופיינת בפעילות ממוקדת מטרה שיוזם בעל העסק בעצמו (גם אם בסיוע של אנשי מקצוע חיצוניים). לדוגמא: פרסום העסק בפורטל המאגד בתוכו עסקים ירושלמיים, הקמת אתר תדמית מקצועי, שליחת ניוזלטרים לקהל היעד, נוכחות ברשתות החברתיות, פרסומים ברדיו ובטלוויזיה וכיוצא בזה.